Cliff Barnes - Sharpen up your ice skates, JR. Its gonna be a long winter.

Allmänt / Permalink / 0

Kuriren har varit på turné. Först till Vendelbadet och sedan raka spåret ut till Arlanda för flyg vidare mot JFK, New York. Skulle visst finnas nya grejer på marknaden, nya kunder att leverera till. Alla dom stora hajarna på plats.

Annars så verkar det väl som att Elegantens vän ”The Forecaster” fått rätt i att det kommer att blåsa lite runt om i världen under kommande vinter. Av någon anledning så har jag kommit att tänka lite på Cliff Barnes under senaste tiden. Han har ju kört några sköna citat genom åren.

-So you picked me, the loser... Well I've got to tell you something: I've been beaten before, but I have never lost. Understand the difference?

-Sharpen up your ice skates, JR. It's gonna be a long winter.

Jag vet inte hur det är med er men för mig så hjälper det alltid att tänka på Cliff för att bli på bra humör oavsett hur dålig dag man har.

Apropå att bli slagen men aldrig förlora så har jag börjat gå i skolan på måndagar. Har varit där tre gånger nu och fått bakläxa varenda gång. När jag fick tillbaka min första uppgift så stod det bara torrt ” Din nuvarande ingress är lite tråkig”. Andra läxan sa han bara ”gör om gör rätt”.

Nu efter tredje tillfället så är jag nere för räkning och tänkte be dig som läsare om lite hjälp. Dom vill ha en nyhet av allmänintresse presenterat till nästa måndag där det skall ingå intervjuer med inblandade personer och allt. Så har vi någon grym granskare, grävare eller bara nyhetsintresserad i läsargruppen här i bloggen så kom gärna med ”Nyhetstips”. Går det till publicering på skolan så utlovas det att få följa med Casagrande på valfri seriematch hos något av våra kära Uppsalalag. Sedan så skall jag säga till den där läraren att slipa grillorna för det kommer bli en lång vinter innan kursen är över.

Vilket leder in mig på att jag utlovade er min ranking inför Hockeyallsvenskan. Den kommer här nedan. Utmana mig mer än gärna så kan vi titta tillbaka när vintern är över och se vem som lyckats bäst. Bättre än Unibet är nästan en garanti för mig men om jag tar er alla återstår att se. Lättast är att du postar din eventuella tabell i kommentarsfältet. Arrividerci & här kommer facit. 

Hockeyallsvenskan 15-16 

1. Björklöven. Starka hemma, bra i powerplay, tradition.

2. Västerås. Bra målvakt, Nyttigaste forwarden i Jan Urbas.

3. Almtuna IS. Kung Per Svensson & Kapten Rollin. Boss Eriksson. Miltons genombrott, superCoola Alsing. Bästa Matte Johansson, Emil ” superman” Larsson, Seb ”the man” Hartmann. Mobilos egna Selin & Jahnols som skjutit in sig. Haga som vinner skytteligan, trollmannen Ljunggren & Modig som frontar. Red Lions bäste Berggren, Stensson som tar steget från golfen, Noren som fortsätter dominera. Rollercoaster Rotbacken, big Up right Nordin, stängt var det här Magnusson. Looking sharp Pearsson, skyddsvallarna Charlie och Jonas och fyrtornen Rags, Toby, Tommie och Törmä & lite tunna Djurgårdare som blir starka och får karaktär i starka Uppsalalaget Almtuna IS.

4. AIK. Rutin med Melin, starka hemma, några roliga unga, snygga tröjor.

5. Timrå. Brukar luncha på Vero och blir lite tyngre i år.

6. Vita Hästen. Sjukt starka hemma.

7. Sundsvall. Nykomling som skräller.

8. Ik Oskarshamn. Trampar ljummet vatten.

9.Leksand. Nia och det är ändå starkt jobb av Jobs.

10. Pantern. Nykomling som kommer få många lån söderifrån, klarar sig kvar.

11. Tingsryd. Gillar att dansa vid strecken och någon transatlant ser till att dom är på rätt sida "at the end of the season".

12. Mora. Har Herminator men thats it. Får det mycket tungt.

13. Asplöven. Favoritskap i år. Kan inte hantera det. Åker ur.

14. Karlskoga. Allt har ett slut även dåliga sagor.

 

Till top