Figo, Sir Elton, Snoop mitt i Uppsalas hjärta. Sunny är orolig men fast besluten att stanna kvar & lite om Skogsvallen & Kurirens tripp till Visby.

Allmänt / Permalink / 0
Sunny & hans grabbar har fått konkurrens om marknaden i staden. Är det inte Sir Elton eller Snoop så är det Figo som tar plats mitt i Uppsalas hjärta.
 
Pratade med kuriren häromdagen som då befann sig i Visby om vilka han spanat in i under den heta totalcreddiga creme de la creme Vecka Dreizig på Gotland. Han svarade att han hade skymtat Marmeladorkestern, Infiltratören & Fiskaren. Tydligen så hade två Norrmän varit på plats också men förlorat mot ön redan halvägs in på veckan & begivit sig över havet hem igen.
 
Jag ville inte framstå som Världsmedborgare & berätta för mycket om att både Sir Elton & Mr Knopfler botaniserat runt i Kurirens stad under tiden han hade varit bortrest så jag nöjde mig med att säga att Marmeladorkestern är riktigt bra & gav honom lite cred för att han hade sett dom.
 
Kändes lite som han sträckte på sig då & berättade då i nästa mening att dom även varit på ett Kallbadhus. Jag tänkte att det är lika bra att jag inte nämner något om Thåströms besök i staden för då skulle det lätt kunna bli så att han skulle försöka bräcka det med att dom också köpt en flaska Magnum Rose till lunch på Vinäger. Beslutade mig för att ligga lågt.
 
Det var nog ett bra beslut för i förrgår träffade jag Kuriren igen på Birgerjarl Invitational. Han sken som en sol. Snyggare än någonsin med orangea snören, gråa sockor & blåa solglajjer. Jag kunde se hur gärna han ville berätta för mig om Vinägerlunchen men det var som att han ändå hejdade sig för att inte trycka ner mig som varit kvar på hemmaplan. Tack för visad respekt, verkligen.
 
Precis när vi avslutat vår konversation kom Sunny med sin närmaste man Sunny Junior. Dom kom ut & kontrollerade temperaturen på köttet & passade samtidigt på att viska i mitt öra att dom gärna hade velat följa med mig till Sagovackra Skogsvallen för att lyssna till Mr Lundell senare på kvällen men att det tyvärr inte var möjligt då folk i stan börjat tro att Sunny var ute ur bilden då det helt enkelt har börjat anlända världsstjärnor i parti & minut in till Uppsalas innersta delar.
 
Sunny förklarade att han ett tag funderat på att åka till Gotland & helt enkelt försöka få upp sin status där istället men även om han förstått att det var större konkurrens om marknaden hemma i Uppsala nu med dessa storslagna stjärnor så hade han beslutat sig för att stanna kvar för han hoppades på att staden ändå skulle komma ihåg allt gott han gjort från förr även om varken han eller Soliga Berget knappast kan få godkänt som några vädergudar just denna sommar.
 
Nog om detta, vet faktiskt inte riktigt själv vad texten handlar om i dag men det var länge sedan Casagrande bloggade & någonstans så sitter jag med ett leende & var lite skrivsugen i dag. Mitt i det så är ju Kuriren & Sunny två trevliga karaktärer så dom fick ta lite smällar i dag. Hörrni det var allt i dag. Trevlig söndag.
 
PS – Sommartips, På fredag spelar Almtuna ut Djurgården i Björklinge & ja vi pratar ishockey. Nära ny säsong, nära comeback med sportspelandet, fantastico.
 
PS 2 Ryktena gör gällande att El Dominante fick sin vinnarstreak på 30 raka år brutet av undertecknad för en dryg vecka sedan. Till El Dominantes försvar om det är sant så var det visst så att han fick spela ihop med min lillebror & han har inte haft det så lätt i livet när det kommer till bollsporter. Om jag skall hårdra än mer så har han inte haft det så lätt med andra sporter heller.
 
PS 3 Birgerjarl Invitational – Incredible kul att se alla glada deltagare & häftigt att se vad alla tillsammans skapat för inramning. Arrangörer, spelare, sponsorer. Även om inte spelet blir bättre år för år så blir det ni skapar tillsammans mer & mer magiskt.
 
PS 4 Eleganten har landat med sin JET på Svensk mark igen.
 
PS 5 Besökte Skogsvallen, Östervåla i lördags för första gången på alldeles för många år. Jag vet inte men med vissa platser & människor blir det alltid speciellt oavsett hur mycket tid som går emellan. Östervålabor & Skogsvallen tillhör en av dom känslorna för mig, älskvärda.
Var inte där 1967, var faktiskt inte ens född då men Country Four var där då. Vi pratar om Skogsvallen & jag fann affischen inne på Skogsvallens museum & jag tyckte affischen var så vacker så jag valde den till veckans bild i Casagrandebloggen. Arrividerci.
Till top